HTML

Biola Natúrkozmetikai Kft sajtólapja

A tanúsított biokozmetikumokat fejlesztő és gyártó családi vállalkozásunk magyar nyelvű internetes naplója.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Interjú Dr. Gyovai Violával

2010.10.12. 00:33 biola

Interjú Dr. Gyovai Violával, az első hazai, biominősítéssel rendelkező kozmetikum-család, a BIOLA termékfejlesztőjével és alapító többségi tulajdonosával.
 

 

A BIOLA Natúrkozmetikai Kft. 2007 novemberében alakult meg (jogelődje az 1990-ben alakult BIOMED Bt.). A cég vezetője Dr. Gyovai Viola, végzettségét tekintve biológus; kutató biológusi pályafutása alatt 5 szabadalmi eljárás kidolgozásában vett részt. Néhány termék a teljesség igénye nélkül:

BIO Teafaolajos tusfürdő- és sampon
BIO Orvosi zsályás dezodor
BIO Bíborka arcápoló krém
BIO Hárs kéz- és testápoló
BIO Jojobás babafürdő esszencia
BIO Mandulás peeling és maszk
BIO Orvosi zsályás masszázsolaj
BIO Stellária tonik
BIO Birs jázminpakócás arckrém
BIO Rózsa fürdőkrém
 

A többi tanúsított biokozmetikumunkat megtalálja és megrendelheti közvetlenül a gyártótól a www.biola-naturcosmetics.com címen.

Bár Magyarországon a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. az élelmiszerek mellett már 2001-től felvállalta a kozmetikumok minősítését  eddig csak a „Biola" termékcsalád szállt ringbe, és szerezte meg a bio minősítést - tudtuk meg Rusói Rékától, a Biokontroll tanúsítójától.

A termékeknek szigorú előírásoknak kell megfelelniük. Az összetevők legalább 95%-a ökológiai eredetű kell, hogy legyen. Az ökológiai eredetű komponensek jelölhetőségének minimumfeltétele, hogy az összes alkotó 70%-a ökológiai, de ilyen esetben azt külön fel is kell tüntetni, s a termék ekkor például nem „bio uborka tonik", hanem csak „uborka tonik" (71% ökológiai alkotóval).

Dr. Gyovai Viola, a Biola termékfejlesztője azokat a kozmetikumokat tartja natúrnak, amelyek megfelelnek a német BDIH feltételrendszerének. Szerinte nem véletlenül találták ki a benne szereplő kritériumokat. Másfél évtizeden át ő is természetes anyagokat tartalmazó, de hagyományos vegyi kozmetikumokat készített, s közben látta a toxikológiai szakirodalomból a kérdőjeleket.

Több évébe került (a kiadásokat nem is részletezve), amíg - a szigorú feltételeknek megfelelve - a hagyományos kozmetikumoktól eljutott a BDIH követelményeinek megfelelő natúr-, majd tovább haladva a biokozmetikumokhoz. A kontrollált natúr kozmetikumoknál ugyanis a BDIH csupán azt írja elő, hogy az ökológiaiként jelölt összetevők - amennyire a formulázási lehetőség engedi - minél nagyobb arányban származzanak ökológiai gazdálkodásból.

A BIOLA biokozmetikumokban azonban a kötelezően előírt és ellenőrzött ökológiai alkotók aránya a magyar szabályozásnak megfelelően 95% felett van. (Az igazsághoz természetesen hozzátartozik, hogy a tanúsított natúrkozmetikumok között is vannak olyanok, amelyekbe a bedolgozott növényi kivonatok szinte teljes mértékben ökológiai gazdálkodásból származnak).

Magyarországon véleménye szerint 2005 óta minden gyártónak és forgalmazónak igazodni kellene a Biokontroll szabályzatához, valamint a bionak vagy ökológiai kozmetikumnak hirdetett terméket - az adott országban való regisztráltatáson és az alapanyagokon tanúsíttatásán túl - évente tanúsíttatni kellene egy erre jogosítványokkal rendelkező céggel. Bár az ellenőrzés kétségkívül felelősséggel jár, ugyanakkor egyfajta technológiai, egészségügyi és üzemi biztonságot is eredményez. A gyártónak ugyanis mindig ugyanazt a minőséget kell előállítani, ha bármikor ellenőrizhetik.

A nehézségekkel a kommersz termékek gyártói is tisztában vannak. Az anyagokat nem könnyű kicserélni, mivel a stabilitás miatt át kell dolgozni az egész recepturát.

Arra a kérdésre, hogy nem tartja-e a vásárlók megtévesztésének, hogy „natúr" emblémával hirdet olyan kozmetikumokat (pl. Naturissimo termékcsalád), amelyeket végül is senkivel sem minősíttet, azt válaszolta, hogy a saját minőségellenőrzési lógójával ellátott termékek hitelességéért vállalja a felelősséget, azokat bárki, bármikor bevizsgálhatja. Az OÉTI-nál regisztrált összetevők listájából is ellenőrizhetők az anyagok.

Gyovai Viola felháborítónak tartja, hogy még ma is léteznek „100% BIO"-ként hirdetett termékek, amelyek tulajdonképpen hagyományos kozmetikumok. Szerencsére ezek kiszűrhetőek a termékeken olvasható INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) összetevők áttanulmányozásával (már ha vesszük erre a fáradságot) és a hiányzó tanúsító lógó alapján. A korrekt tájékoztatás azonban nagyon fontos. Úgy véli, hogy megfelelő információ birtokában megszűnik a vásárló tanácstalansága.

Szerinte mindenkinek jogában áll megtudni, mit tartalmaznak a kozmetikumok, hogy a vásárló a pénztárcájának, lehetőségeinek megfelelően választhasson vegyszermentes készítményeket is.

A natúr kontra vegyi csatát egyébként a hagyományos kozmetikumok minőségére is jó hatásúnak tartja. A gyártók kénytelenek felvenni a kesztyűt, s egészségesebbé tenni termékeiket. Sajnos az is igaz, hogy a kozmetikumot gyártók érdekei a piacgazdaságban általában mások, mint a felhasználóké. Aki spórolni tud az összetevők költségén, az többet költhet a szebb csomagolóanyagra, a marketingre és reklámra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://biola.blog.hu/api/trackback/id/tr112364332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása